قسمت دوم بررسی حرکات افزایش قدرت عضلات، شامل دو برنامه برای ساختن زیر بغل ها و اسکات به عنوان حرکات بنیادی بدنسازی

حرکات افزایش قدرت عضلات مهم و بنیادی

در ادامه معرفی حرکات افزایش قدرت عضلات، دو حرکت باقی مانده از چهار حرکت را معرفی می کنیم که آنها را حرکات بنیادی بدنسازی می دانیم. ددلیفت (حرکات ساختن زیر بغل) و حرکت بی نظیر اسکات ( = اسکوات ).

جای تعجب نیست اگر بگوییم نقطه اشتراک ورزشکاران در رشته های مختلف، اهمیت عضلات پشت است.
نقش عضلات پشت در حرکات کششی همچون بارفیکس بسیار مهم و کلیدی است. این عضلات همچنین نقش مهمی در حرکات وزنه برداری، ددلیفت، پرس سینه و اسکات دارند.

ساختن عضلات بزرگ تر و قوی تر

اهمیت عضلات پشت در انجام حرکات قدرتی

ددلیفت

عضلات پشت قوی باعث می شوند که هالتر در این حرکات در مسیر مناسب قرار بگیرند، در غیر این صورت هالتر از بدن دور شده و اهرم نامطلوبی را ایجاد می کند.

پرس سینه

در این حرکت عضلات پشت باعث تثبیت عضلات شانه می شوند  که این امر باعث حفظ تعادل شما شده و در نهایت منجر به انجام قدرتمندتر این حرکت می شود.

افزایش قدرت عضلات

اسکات

در حرکت اسکات عضلات زیر بغل مانند بقیه عضلات فوقانی پشت برای ایجاد یک موقعیت قوی تر، بسیار مهم هستند. علاوه بر آن قسمتی از بدن که شما هالتر را روی آن قرار می دهید پشت شماست. بنابراین عضلات پشت قوی تر باعث افزایش توانایی در انجام این حرکت خواهد شد.

روی حرکت اسکات بیشتر تمرکز داشته باشید

در حرکات قدرتی برای ورزشکاران المپیکی حرکت اسکات از پشت به عنوان یک مرجع دیده می شود. این حرکت باعث ایجاد قدرت و استحکام بیشتر در دیگر حرکات نیز می شود.

جای تعجب ندارد که ورزشکاران المپیکی حرکت اسکات را با فشار خیلی بالایی انجام می دهند. در بعضی مواقع حرکت اسکات به عنوان تنها راهکار افزایش قدرت در نظر گرفته می شود. افزایش رکورد و قدرت در حرکت اسکات حتی باعث افزایش قدرت در حرکت هایی مثل ددلیفت و حتی تقویت شانه ها و دست ها می شود. برای همین در برخی از ورزشکاران المپیک دیده می شود که انجام حرکاتی مثل پرس سینه بدون هیچ تمرین خاصی برای افزایش قدرت در این حرکت بهبود می یابد.

تمرکز بر روی حرکت اسکوات

دو نکته مهم :

۱- حداقل هفته ای ۲ بار اسکات بزنید.
۲- در انجام این حرکت ست های گرم کردنی را فراموش نکنید.

منبع مقاله

www.t-nation.com

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.