تمرین در خانه از کجا شروع شد؟ آیا می توان با بدنسازی در خانه به اندامی ایده آل دست یافت؟ تناسب اندام ساختاری نسبتا جدید دارد. تناسب اندام در خانه بعد از جنگ جهانی دوم ظاهر شد و می توان گفت دلیل اصلی آن میل به سالم ماندن در انسان ها بوده است.

تاریخچه تمرین در خانه

سالیان زیادی است که انسان ورزش انجام می دهد. برای مثال ورزش باستانی در ایران و آسیای میانه یوگا در هند، تای چی در چین و غیره قدمت طولانی در تاریخ دارند. همچنین اکثر مردم با شنیدن تمرین در خانه ، یاد اوایل دهه نود میلادی می افتند که در برنامه های تلویزیونی افرادی در رشته هایی مانند ایروبیک به تمرین کردن و تمرین دادن مردم در منزلشان می پرداختند. بنابراین تمرین در منزل ده ها سال است که با انسان همراه است. اما امروزه که ویروس کرونا در سطح جهانی فراگیرتر شده است و با بسته شدن باشگاه های بدنسازی افراد بسیاری به دنبال یافتن برنامه بدنسازی در خانه مناسب با شرایط خود می باشند. تا هم از تاثیرات مثبت ورزش بهره بگیرند و هم بتوانند از گزند بیماری در امان باشند.

ورزش و سلامتی

ورزش در منزل

در سال ۲۰۲۰ و با شیوع بیماری منحوس کرونا در سراسر جهان شرایط ویژه‌ای برای ورزشکاران پدید آمد. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی مدام بسته و باز می شدند و شرایط برای تنظیم برنامه منظم ورزشی فراهم نبود. علاوه بر این ورزشکار در مسیر رفت و بازگشت از احتمال ابتلا به ویروس کرونا مصون نبود. تمام این مسائل در کنار فشار مالی حاصله از ویروس کرونا بر جامعه باعث شد تا ورزشکاران به دنبال راهکار جدید و کاربردی‌ای باشند. به همین دلیل ورزش در خانه جایگاه مناسب خود را پیدا کرد. این نوع از ورزش به دلیل هزینه کم ، استفاده از زمان های آزاد و بسیاری شرایط دیگر به سرعت در بین مردم محبوب شد. بسیار از افراد هم که در گذشته سابقه ورزشی نداشتند بعد از آشنایی با این شیوه ورزشی به ورزش روی آوردند. از دیگر مزایاز این ورزش میتوان به از بین بردن بعد مکانی و زمانی ورزش اشاره کرد.

تمرین در خانه راهکار بسیار مناسب برای ورزش کردن می باشد.

برنامه بدنسازی در خانه

در عصرجدید به دلیل افزایش مشغله و البته بیماری کرونا، یافتن مکان و زمان مناسب برای تمرین کار ساده ای نیست. اما جای نگرانی نیست. شما می توانید با دریافت برنامه بدنسازی در خانه در راستای پیشبرد اهداف ورزشی و سلامتی خود گام بردارید. برنامه بدنسازی در منزل نیاز به دقت خاص و شیوه متفاوتی برای تنظیم کردن خواهد داشت.

اینکه شما بتوانید هر گروه عضلانی را به صورت منظم تمرین دهید به گونه ای که هم در زمان صرفه جویی شود و هم نتیجه دلخواه حاصل شود از فاکتورهای مهم تنظیم برنامه بدنسازی در خانه به شمار می رود.

برنامه بدنسازی در خانه

تمرین بدنسازی در خانه

تمرین بدنسازی در خانه انتخابی خوب با حداقل اتلاف وقت برای رسیدن به فضای باشگاه برای شما می باشد. شما با استفاده از تجهیزات ساده تر می توانید به هدفتان دست یابید.

از راحت ترین و تاثیرگذارترین تمرینات بدنسازی در منزل انجام حرکات با وزن بدن می باشد. حرکاتی مانند دیپ، اسکات، پلانک، شکم کوهنوردی و … تمرینات خوبی برای اجرا در منزل می باشند. از سوی دیگر شما می توانید تمرین بدنسازی در خانه را کمی حرفه ای تر دنبال کنید. به این معنی که با صرف هزینه کم و انتخاب مناسب وسایل بدنسازی در خانه به پیشرفت خود سرعت بخشید.

تمرین بدنسازی در خانه

گروه ورزشی فیت شیم با بهره بری از علم روز دنیا و بکارگیری از خبره ترین مربیان سعی دارد تا با تنظیم برنامه های اختصاصی، کسانی که خواهان تمرین در خانه هستند را تحت پوشش قرار دهد.

حرکات بدنسازی قابل اجرا در منزل

انجام حرکات بدنسازی در خانه این امکان را برای شما فراهم می سازد تا بدون نیاز به حضور در باشگاه های ورزشی عضله بسازید و با تمرین در فضای شخصی خود از مزایای مناسب تمرینات بهره مند شوید. اما از دیدگاه دیگر می توان این گونه بیان کرد که شما با انجام حرکات بدنسازی در منزل و بدون حضور مربی باید دقت داشته باشید تا فرم اجرای تمام حرکات به درستی انجام گیرد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

تجهیزات بدنسازی در خانه محدودتر از باشگاه ها است و به همین خاطر تمرینات ممکن است کسل کننده باشند. حال باید با استفاده از یک برنامه ریزی صحیح و مشاوره آنلاین از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

حرکات بدنسازی در خانه

حرکات بدنسازی در خانه باید به گونه ای انتخاب شوند تا دو ویژگی مهم داشته باشند. اول اینکه تا حد امکان متفاوت با تمرینات باشگاهی و سیستم های تمرینی با وزنه انجام شوند، و ثانیا باید برای بدن شما تازگی داشته باشد. تا بدن سعی کند خود را با شرایط جدید وفق دهد. این امر سبب می شود تا رشد همه جانبه ای در عضلات بدن شما حاصل شود.

وسایل تمرین در خانه

وسایل بدنسازی در خانه مجموعه وسایلی هستند که می تواند در انجام حرکات بدنسازی در منزل به شما کمک کند. وقتی صحبت از تمرین می شود افراد فاکتورهای سنجش متفاوتی براساس شرایط دارند. اما وجه تشابه افراد مختلف، ورزش در آرامش و آسایش کامل می باشد. و این دلیل منطقی است که شما تمرین در خانه را انتخاب کنید.

در فضای شخصی شما وسایل متنوعی وجود دارد که بتوانید از آن ها برای پیشرفت کمک بگیرید. اول وسایلی که با قیمت کم می توانید خریداری کنید مانند همان دمبل و کش. و دوم وسایل روزمره ای که با آن ها سروکار دارید!!!

وسایل بدنسازی در خانه

به طور مثال بطری آب معدنی که می تواند جایگزینی برای دمبل باشد. یا میز و صندلی خانه که امکان اجرای حرکات زیادی را به شما می دهند. و یا کوله پشتی که به وسیله کتاب می توانید وزن آن را به میزان دلخواه افزایش و کاهش دهید.

null

آیا تمرینات بدنسازی در خانه موثر هستند؟

آیا با تمرین در خانه می توان عضلات را رشد داد؟ این تمرنیات می توانند موثر باشند؟ با تمرین در منزل می توان وزن را کم کرد؟  این سوالات نمونه ای از دغدغه های ورزشکاران است که ذهن آن ها را درگیر می کند.

باید بگوییم بله موثر خواهد بود و البته فرصت خوبی برای ادامه مسیر ورزشی شما می باشد. از سوی دیگر نیاز است تعریف کلی از رشد داشته باشیم.

کلمه رشد یا پیشرفت ابعاد مختلفی دارد. افزایش حجم عضلات، افزایش قدرت و افزایش توان قلبی و عروقی همگی به معنی رشد کردن می باشند. تمرین در خانه برای تمام این موارد می تواند مفید باشد.

پایه و اساس پیشرفت برای شما، به چالش کشیدن بدن می باشد. به این معنا که شما باید بدن را به روشی تمرین دهید که متفاوت با کاری باشد که قبلا انجام می دادید. بدن بعد از آشنایی با حرکات جدید و نا آشنا سعی می کند خود را با شرایط جدید تطبیق دهد. شما اگر بتوانید با روش های گوناگون و منظم برنامه ریزی کنید، قطعا رشد خود را به تدریج متوجه خواهید شد.

از سویی فاکتورهایی این مابین مشترک خواهد بود. به این معنی که تمرین دادن بدن برای اینکه منجر به پیشرفت و بهبود عملکرد شما باشد باید فاکتورهای کلی داشته باشد. افزایش حجم تمرین، افزایش تعداد ست ها، افزایش وزنه ها، بهبود رکورد، افزایش قدرت تمرین و البته ریکاوری مناسب عواملی هستند که پیشرفت شما به آن ها وابستگی زیادی دارد.

منبع مقاله

تیم تولید محتوای گروه ورزشی فیت شیم

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • با تشکر از مطالب مفیدتون میخواستم بدون حالا که تو خونه تمرین میکنم و فشاری که تو باشگاه بود برای عضلاتم تکرار نمیشه آیا مصرف مکمل هام منطقیه؟

    پاسخ
  • میشه تمرین با کش هم توضیح بدید

    پاسخ

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.