آیا داروی گیاهی برای کاهش وزن می‌شناسید؟

مردم وقتی که صحبت از کاهش وزن می‌شود تقریبا هرچیزی را امتحان می‌کنند. قرص ها، رژیم های سخت لاغری و حتی بعضی افراد عمدا خود را گرسنه نگه می‌دارند !!!

استفاده از داروهای گیاهی مانند انواع چای، دمنوش ها و پودرهای لاغری امری رایج در میان مردم می‌باشد. به خصوص توسط افراد شناخته شده و افرادی که به مصرف قرص و دارو اعتقادی ندارند. باور بسیاری بر این است که با مصرف این نوشیدنی‌ها دیگری نیازی به زحمت کشیدن نیست. حال قصد داریم به بررسی جنبه علمی این باور بپردازیم.
محققان دانشگاه سیدنی اولین بررسی جهانی از داروهای گیاهی برای کاهش وزن در ۱۹ سال گذشته را انجام داده اند. و مدارک کافی برای توصیه هر روش درمانی فعلی را پیدا نکرده اند. در ادامه نتیجه این بررسی تقدیم شما خواهد شد.

تاثیر داروهای گیاهی بر کاهش وزن

تحقیقات علمی انجام شده روی داروی گیاهی برای کاهش وزن و کارکرد آنها

محققان دانشگاه سیدنی دریافتند که شواهد کافی برای توصیه کردن داروهای گیاهی برای کاهش وزن وجود ندارد. زیرا میزان وزن کم شده با استفاده داروهای گیاهی نهایتا حدود ۵٫۵ پوند (۲٫۵ کیلوگرم) در طی دوران آزمایش (شش ماه) بوده است.
آنها دریافتند که میزان کاهش وزن انجام شده توسط گیاهان دارویی در طول دوره مد نظر حدود ۵٫۵ پوند (۲٫۵ کیلوگرم) یا کمتر بوده است که در مقایسه با موارد دیگر میزان ناچیزی است.
دکتر فولر برای چاقی ، تغذیه ، ورزش و اختلالات خوردن گفت. : “مشکل مکمل ها این است که بر خلاف داروها ، شواهد بالینی قبل از اینکه مکمل ها در دارئخانه ها و یا سوپرمارکت ها در دستری عموم قرار بگیرند لازم نیست.” دانشگاه سیدنی ، مرکز چارلز پرکینز.

تحقیقات انجام شده بر روی گیاهان دارویی

برای تجزیه و تحلیل این امر ۵۴ کارآزمایی تصادفی بررسی شد. که در آنها اثرات گیاهان دارویی و قرص ها و داروهای کاهش وزن با هم مقایسه شدند. داروهای گیاهی در این تحقیق شامل چای سبز، گارسینیا کامبوجیا، لوبیای سفید، انبه آفریقایی و چندین گیاه دیگر بودند. این کارآزمایی ها بر روی بیش از چهار هزار کاربر تصادفی انجام شد.

بررسی دلایل کلی دیگر درباره داروهای گیاهی

طبق تحقیقات انجام شده حدود ۱۶ درصد از افراد برای لاغری از داروهای گیاهی استفاده می کنند. اما علاوه براین که این داروها میزان قابل توجهی از وزن را کم نمی کنند اشکالات دیگری نیز به وجود می آورند که باعث می شود شما از مصرف آنها صرف نظر کنید.

اول اینکه این گیاهان قبل از عرضه شدن در بازار لازم نیست از نظر هیچ ارگانی تاییدیه سلامت بگیرند و مستقیما برای فروش در فروشگاه ها قرار می گیرند.

بررسی کلی گیاهان دارویی

دلیل دوم قیمت این محصولات است. امکان دارد شما مجبور به پرداخت هزینه زیادی برای خرید آنها باشید اما نتیجه قابل قبولی را دریافت نکنید.

در کل باید واقع گرایانه بررسی کنیم و بگوییم برای کاهش وزن بهترین روش تکیه بر رژیم غذایی مناسب در کنار تمرین مستمر است نه استفاده بیش از حد از داروهای گیاهی و موارد مشابه.

منبع مقاله

www.t-nutrition.com || www.sydney.edu.au

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.