ویتامین D در روابط زناشویی بانوان تاثیر مستقیم دارد

مصرف ویتامین D برای تمامی افراد مفید می باشد ولی در بانوان امری حیاتی به شمار می رود که تاثیرات گوناگونی بر بدن آن ها می گذارد. تاثیراتی که شاید مهم ترین آن ها تاثیر ویتامین D در روابط زناشویی باشد.

نتایج تحقیقات چه چیزی را نشان می دهد؟ بانوانی که از سطح ویتامین D بالاتری بهره می برند، از نظر جنسی بهتر عمل می کنند. آن ها همچنین ارگاسمی لذت بخش تر، میلی جنسی بیشتر و تحریک پذیری بالاتری را تجربه می کنند.

ویتامین D در روابط زناشویی بانوان تاثیر مستقیم دارد

تحقیقات انجام شده درباره تاثیر ویتامین D در روابط زناشویی

مطالعات فراوانی در رابطه با تاثیر سطح ویتامین D در بدن بانوان به انجام رسیده است. قصد داریم یکی از جامع ترین آن ها را در ادامه به صورت خلاصه بررسی کنیم.
در این تحقیق که توسط متخصصان غده های درون ریز صورت گرفته بود، آن ها از تعداد ۱۰۸ زن بین سنین ۲۱ الی ۵۱ سال را انتخاب نمودند تا پرسش نامه ای را که تهیه کرده بودند، تکمیل کنند.
این پرسش نامه ای با دریافت اطلاعات مربوط به شاخص عملکرد زنانه این اشخاص، عملکرد جنسی آن ها را مورد ارزیابی قرار می داد.

تحقیقات انجام شده درباره تاثیر ویتامین D در روابط زناشویی

در طی این آزمایشات موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت:

سطح استرادیول – تستسترون –  FSH(هورمون محرک فولیکول) –  LH(هورمون رنگدانه ساز) –  DHEA (دهیدرواپیاندروسترون) – TSH(هورمون تحریک کننده تیروئید) و تیروکسین افراد علاوه بر میزان ویتامین D آنها

نتایج تحقیقات به این صورت بود که بانوان با سطح بالاتر ویتامین D در خون خود، نسبت به زندگی زناشویی خود رضایت بیشتری داشتند.
نکته جالب توجه در این تحقیق عدم تفاوت سطح هورمونی میان افراد مختلف (با سطوح مختلف رضایت از زندگی زناشویی) بود و این که تنها فاکتور تعیین کننده در این آزمایشات، میزان ویتامین D موجود در خون آن ها بود.

 

کمبود ویتامین D و مشکلات ناشی از آن

کمبود ویتامین D در بدن بانوان تنها اثر منفی بر زندگی زناشویی آن ها نخواد داشت. بلکه می تواند مشکلات دیگری را نیز باعث شود. مشکلاتی که می توانید باعث تشدید و یا به وجود آمدن بیماری هایی از جمله اسکلروسیس، سرطان و حتی عارضه های قلبی شود. شایان ذکر می باشد که ویتامین D نقش بسیار مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از افسردگی دارد.

کمبود ویتامین D و مشکلات ناشی از آن

منابع ویتامین D و نکات بسیار مهم راجع به آنها

منابع طبیعی و غیر طبیعی بسیاری برای تغذیه ویتامین D وجود دارد. اما نکته حائز اهمیت این است که میزان جذب آن ها متفاوت از یکدیگر می باشد. برای مثال بسیاری از غذاها مانند جگر و یا انواع مختلف ماهی ها، حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین D هستند. اما اکثر افراد تکیه بیشتری بر منابع لبنیاتی دارند. ویتامین D یکی از ویتامین هایی می باشد که محلول در چربی می باشد. این بدترین قسمت ماجرا می باشد زیرا که اکثر افراد سعی بر استفاده از لبنیات کم چرب و یا حتی بدون چربی دارند. در نتیجه میزان جذب ویتامین D آن ها از این منابع را به شدت کاهش می دهد.

منابع ویتامین D و نکات بسیار مهم راجع به آنها

یک راه ساده تر برای جذب ویتامین D

همانطور که قبلا اشاره شد منابع بسیاری برای دریافت این ویتامین وجود دارد. طبیعی ترین و ساده ترین آن می تواند قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از متخصصین پوست با قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور آفتاب مخالف هستند. راه حل آن می تواند مدیریت زمان بندی آن باشد. در نظر داشته باشید که جذب ویتامین D از طریق پوست آهسته تر و در عین حال ماندگار تر است. پس با مشاوره یک متخصص پوست می توانید بهترین بهره را از این منبع بدون انتها ببرید.
برای  فصول سرد سال تابش آفتاب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. شما می توانید از مکمل های غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنید تا سطح این ویتامین در بدن خود را بالا نگه دارید.

یک راه ساده تر برای جذب ویتامین D

ویتامین D در آزمایشات

برای مشخص شدن سطح ویتامین D باید تحت آزمایش خون قرار بگیرید. تنها منبع موثق و قابل اطمینان برای تشخیص میزان ویتامین D و روشن شدن اینکه دچار کمبود آن هستید یا خیر، چکاپ خونی می باشد. در صورتی که جواب آزمایش شما میزان این ویتامین را در بازه ۵۰ الی ۷۰ نشان بدهد شما از میزان کافی ویتامین D برخوردار هستید ولی اگر عددی کمتر از ۵۰ باشد، باید به فکر بهره بردن از یکی از روش های ذکر شده باشید.

ویتامین D در آزمایشات

منبع مقاله

www.t-nation.com

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.