در قسمت قبلی این مقاله به تشریح ۵ رژیم پرطرفدار سال ۲۰۱۹ پرداختیم. حال در ادامه لیست معروف ترین رژیم های غذایی سال ۲۰۱۹ که در رتبه ششم تا دهم قرار گرفته اند را بررسی می کنیم.

شایان ذکر است فهزست معروف ترین رژیم های غذایی سال ۲۰۱۹ بر اساس آمار گوگل تهیه شده. این آمار بر اساس عملکرد تمام مخاطبین گوگل گردآوری شده است.

۶- رژیم دوبرو  The Dubrow diet(معروف ترین رژیم های غذایی سال ۲۰۱۹)

این رژیم توسط تِری و هِدِر دوبرو تنظیم شده است. ترکیبی از دو رژیم روزه متناوب (intermittent fasting) و رژیم کم کربوهیدرات (low carb) می باشد.
برای شروع این برنامه غذایی در ابتدا ۲ الی ۵ روز را طبق برنامه رژیم روزه متناوب (۱۶ ساعت روزه و ۸ ساعت تغذیه) سپری خواهید کرد. تمرکز خود را بر روی وعده های حاوی پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات غیر نشاسته ای نگه خواهید داشت.
در فاز دوم این برنامه شما دو گزینه دارید. تعداد مشخصی از غذاهای غیر رژیمی که به عنوان وعده آزاد در دسترس شما خواهند بود. در حالیکه بین دو برنامه روزه متناوب ۱۶/۸ (۱۶ ساعت روزه و ۸ ساعت تغذیه) و ۱۲/۱۲ (دوازده ساعت روزه و ۱۲ ساعت تغذیه) حق انتخاب دارید.

6- رژیم دوبرو The Dubrow diet

فاز سوم به عنوان مرحله نگه داری شناخته می شود. شما باید روزه متناوب ۱۲/۱۲ را بمدت ۵ روز رعایت کنید. برای دو روز باقی مانده از طول هفته نیز روزه متناوب ۱۶/۸ را دستور کار قرار دهید.
بسیاری از متخصصین سلامت در مورد این رژیم نظر داده اند. اکثرا آن را تایید نموده اند و تنها اشکال وارد بر آن را، میزان کالری کم دریافتی فرد در این برنامه غذایی مشخص کرده اند.

۷- رژیم سرت فود The Sirtfood diet

سرتوئین گروهی از پروتئین ها هستند که متابولیسم بدن را تنظیم می کنند. غذاهایی را که حاوی میزان بالایی از سرتوئین ها هستند را در اصطلاح Sirtfood می نامند. این رژیم توسط دو تن از مشهورترین متخصصین تغذیه به نام های آیدان گوگینز (Aidan Goggins) و گِلِن مَتِن (Glen Matten) تهیه و تنظیم شده است. این دو بر این باور هستند که Sirtfood ها راز لاغری و تناسب اندام می باشند. و اینکه مصرف این دسته از غذاها در کنار کمک کردن به حفظ توده عضلانی و بیماری های مزمن نیز جلوگیری می کنند. یکی از دلایل محبوبیت بالای این رژیم شاید مجاز شمرده شدن مصرف شراب قرمز و شکلات باشد. هر دو این مواد حاوی Sirt هستند. بزرگترین ایراد وارده بر این برنامه غذایی، میزان بسیار کم کالری دریافتی فرد در سه روز اول است. این میزان در حدود ۱۰۰۰ کالری می باشد.

7- رژیم سرت فود The Sirtfood diet

۸- رژیم بدون کربوهیدارت و بدون قند  The no-carb and no sugar diet

در این رژیم تنها کافیست که یک ریز مغذی را به صورت کامل از برنامه غذایی خود حذف کنید. این بدان معناست که در این برنامه غذایی مجاز به دریافت پروتئین ها و چربی ها هستید. مانند گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، پنیر، روغن، کره ها و …
برخی مطالعات صورت گرفته بر روی این برنامه غذایی نشان داده که این رژیم، نسخه افراطی تر رژیم کتوژنیک می باشد.با این تفاوت که در آن شما با حذف کربوهیدرات شروع به از دست دادن وزن می کنید. همزمان برخی مطالعات دیگر مشخص کرده اند که این برنامه غذایی در مقایسه با محدود کردن کل کالری دریافتی در طول روز تاثیر بیشتری ندارد.
این رژیم برای مدت زمان کوتاه توصیه شده است و در دراز مدت می تواند مضر باشد.

۳- رژیم غذایی نووم The Noom diet

۹- رژیم غذایی اندومورف The Endomorph diet

اندومورف به دسته ای از افراد گفته می شود که دارای بدن های بزرگتر و ضخیم تر هستند. تمایل به افزایش وزن و توده چربی در آن ها، خصوصا در قسمت میانی بدن بیشتر دیده می شود. به دلیل سیستم خاص این افراد، در این رژیم مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده که منجر به افزایش وزن می شوند منع شده است. به صورت میانگین می توان گفت که در این برنامه غذایی وعده های روزانه شما را ۴۰% پروتئین، ۴۰% چربی و ۲۰% کربوهیدرات تشکیل خواهد داد.

9- رژیم غذایی اندومورف The Endomorph diet

۱۰- رژیم جنیفرلوپز The Jlo diet (معروف ترین رژیم های غذایی سال ۲۰۱۹)

همانطور که از اسم این رژیم مشخص است، مبتکر آن بازیگر و خواننده آمریکایی، جنیفر لوپز می باشد. طبق گفته او، افراد در این برنامه غذایی باید از مصرف کافئین و الکل خودداری کنند. همچنین رو به مصرف غذاهای سالم بیاورند. به دلیل تغییرات دوره ای این رژیم، نمی توان روتین ثابتی برای آن ارائه کرد. باید به صورت مستمر از برنامه های تغذیه ای این ابر ستاره پیروی کنید. برای مثال او اخیرا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده بود که چالش ۱۰ روزه مصرف نکردن کربوهیدرات و شکر را اجرا خواهد کرد. او طرفداران خود را نیز به این چالش دعوت کرده بود.

10- رژیم جنیفرلوپز The Jlo diet

منبع مقاله

www.muscleandfitness.com

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.