برنامه غذایی جی کاتلر یکی از برنامه های غذایی پرطرفدار بین ورزشکاران می باشد. که خیلی از بدنسازان در دوران ورزشی خود از برنامه تغزیه این قهرمان استفاده می کنند.

نکات کلیدی مربوط به نمونه برنامه غذایی جی کاتلر

  1. تغذیه ، مهمترین فاکتور در رشد
  2. انتخاب هوشمندانه مکمل های ورزشی و غذایی
  3. زمان بندی وعده های غذایی
  4. کمک گرفتن از متخصصان و افراد حرفه ای
  5. استفاده از کربوهیدرات ها برای حجیم شدن

جی کاتلر معتقد است شما اگر تمام روز را در باشگاه سپری کنید ولی تغذیه مناسبی نداشته باشید نتیجه ای که می خواهد حاصل نمی شود. او می گوید همان مقدار که برای تمرین تلاش می کنید برای تغذیه هم تلاش کنید.

مکمل ها می توانند برای شما مفید باشند. افراد مبتدی توجه داشته باشند که بیش از حد نیاز به مصرف مکمل ها ندارند. و به صورت خیلی ساده با یک مکمل پروتئین و مولتی ویتامین می توانند نتیجه لازم را کسب کنند. در افراد حرفه ای نیاز به مکمل های پیشرفته تر و تنظیم دقیق تری وجود دارد.

جی کاتلر می گوید یک فرد به طور متوسط به حداقل ۵ وعده غذایی در روز احتیاج دارد. ابتدا امکان دارد کار مشکلی باشد. اما برای دستیابی به یک بدن ورزیده و متناسب زمان بندی دقیق غذاها نیاز خواهد بود.

او می گوید از روزی که بدنسازی حرفه ای را شروع کرده مشاوران حرفه ای داشته و استخدام یک مربی یا مشاور تغذیه را امری مهم می داند. همین طور حتما باید بدانید که به تحقیق و مطالعه نیاز خواهید داشت یا هم بدن خود را رشد دهید هم علم را فرا بگیرید.

اگر می خواهید حجیم شوید باید کربوهیدرات مصرف کنید. برای عضله سازی ترکیب درستی از مصرف درشت مغذی ها داشته باشید. و علاوه بر پروتئین ها بر کربوهیدرات ها و چربی ها توجه داشته باشید.

سوالات برنامه غذایی جی کاتلر

سوالات زیادی در زمینه تغذیه قبل از تمرینات برای ورزشکاران وجود دارد که در این مقاله به بررسی سه مورد از متدوال ترین آنها از دیدگاه جی کاتلر خواهیم پرداخت.

سه پرسش مهم درباره تغذیه و تمرین و پاسخ جی کاتلر در این زمینه

۱- آیا وعده های قبل از تمرین باید بلافاصله قبل از تمرین استفاده شود؟

پاسخ جی کاتلر :

اولین چیزی که من تعجب می کنم این است که آیا شما بعد از صرف غذا بلافاصله تمرین را شروع می کنید؟ این می تواند مشکل ساز باشد. و حتی باعث تحلیل انرژی گردد. بدن شما برای هضم غذا نیاز به زمان دارد.

نظر جی درباره وعده قبل تمرین

من همیشه وعده های خود را حدود ۶۰ دقیقه قبل از تمرین می خورم . من همیشه حس می کنم که ۳ وعده غذایی در روز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند . صبحانه – قبل تمرین و بعد از تمرین. به نظر من کربوهیدرات ها و پروتئین های زود جذب برای وعده قبل تمرین مناسب ترند.

به عنوان پروتئین، من گوشت قرمز نمی خورم چون زمان زیادی برای هضم نیاز دارد در عوض از سینه مرغ – ماهی یا سفیده تخم مرغ استفاده می کنم. و به عنوان کربوهیدارت از برنج سفید و سیب زمینی به جای اوت میل یا برنج قهوه ای استفاده می کنم. که حتی باعث افزایش انرژی من حین تمرین می شوند.

۲- برای حفظ عضلات کدام روش هوازی مناسب تر است ؟

پاسخ جی کاتلر:

من هردو سبک هوازی را انجام داده ام. و باید بگویم جلسات هوازی کوتاه مدت که در آن ها شدت به صورت زیگ-زاگ بالا و پایین می شود را ترجیح می دهم. به نظر من این روش بهتر از جلسات طولانی مدت ۶۰-۴۵ دقیقه با سرعت ثابت است.

توضیحات جی درباره تمرینات هوازی

من بهترین نتیجه را از جلسات هوازی ۳۰-۲۰ دقیقه ای با اینتروال های دو دقیقه ای کسب کرده ام. به این صورت که دو دقیقه سخت و دو دقیقه آرام تر را انجام می دهم. این روش به نظر من برای حفظ عضلات بهتر است و الزاما زمان طولانی تر، برای هوازی بهتر نیست. همانگونه که جلسات تمرینی طولانی تر بهتر نیست

۳- در انجام حرکات سینه ابتدا حرکات پرسی و سپس حرکات تک مفصلی مثل قفسه ها را بزنیم یا بهتر است آن ها را باهم ترکیب کنیم؟

پاسخ جی کاتلر:

من حرکات تک مفصلی و قفسه ها را مابین حرکات پرسی و چندمفصلی انجام می دهم. صحبت من راجع به ایجاد کشش و پر کردن سینه است. خیلی از افراد از انجام حرکات کششی و قفسه ها قبل از حرکات  پرسی برای ایجاد پیش خستگی آگاه هستند اما من این کار را به دلیل دیگری انجام می دهم. این قبیل حرکات باعث ایجاد کشش و باز شدن بافت های سینه و در نتیجه موجب خون رسانی بهتر به سینه ها می شود.

نظر جی درباره تمرینات سینه

حرکات قفسه و کراس اور معمولا به عنوان پایان بخش تمرینات سینه قلمداد می شوند. اما من هرگز به آن اینگونه نگاه نکردم. تمام تمرینات مختلف سینه بسیار مهم هستند. زیرا شما نمی توانید بدون ایجاد زوایای مختلف توسعه مورد نظر را در عضلات ایجاد کنید.

انجام انواع حرکات پرسی برای رشد کافی نمی باشد. شما حرکات قفسه را نیز باید انجام دهید. ترکیب آن ها باهم و انجام حرکات قفسه مابین حرکات پرسی تاثیر مناسبی روی عضلات شما خواهد داشت.

منبع مقاله


۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.