روش قدیمی چربی سوزی ، توهم یا واقعیت

بیش از ۶۰ سال است که باوری غلط در صنعت بدنسازی وجود دارد. باوری به از یک روش قدیمی چربی سوزی این شکل که با کاهش مقدار ۵۰۰ کالری از انرژی مصرفی روزانه بعد از یک هفته، به اندازه یک پوند (حدود نیم کیلو) چربی از دست خواهیم داد. حال قصد داریم به توضیح اشتباهات این باور بپردازیم. قانون ۳۵۰۰ کالری به این صورت است که شما با کاهش مقدار ۳۵۰۰ کالری از رژیم مصرفی هفتگی خود، روزانه ۵۰۰ کالری کمتر دریافت خواهید کرد.

این امر باعث می‌شود که بعد از مدت زمان یک هفته شاهد کاهش یک پوند از وزن خود باشید. در ۶۰ سال اخیر این روش به عنوان یک قانون در صنعت تناسب اندام وجود داشته. افراد بسیاری از این روش قدیمی برای تغییر سبک زندگی و مشاهده کاهش وزن خود استفاده کرده اند. متاسفانه باید بگوییم این روش بی پایه و اساس بوده و امروزه از دید علم بدنسازی، منسوخ شده می باشد.

روش قدیمی چربی سوزی، توهم یا واقعیت

میزان کاهش کالری لازم برای چربی سوزی

قانون ۳۵۰۰ کالری دروغ نیست. ولی قاعده‌ای نادرست می باشد. این روش در نتیجه تحقیقات شخصی به نام “مکس وشنوفسکی” در سال ۱۹۵۸ به دست آمد. او مقدار یک پوند چربی را با قرار دادن داخل یک دستگاه کالری سنج سوزاند. وی مشاهده کرد که این فرآیند با تخلیه تقریبا ۳۵۰۰ کالری انرژی همراه شد. اکثر افراد نتایج این آزمایش را پذیرفتند؛ بدون در نظر گرفتن این نکته که کاهش وزن تحت تاثیر فرمولی کاملا متفاوت اداره می شود. و به صورت کاملا خطی ادامه پیدا نخواهد کرد.
ریاضی دانی به نام دکتر کوین هال دریافت که در طول سال اول پیروی از این قاعده، مردم تنها نیمی از مقدار پیش بینی شده کاهش چربی را تجربه خواهند کرد. برای دستیابی به مقدار چربی سوزی هدف قرار داده شد، باید در طول هفته ۷۰۰۰ کالری انرژی کاهش داشته باشند.

میزان کاهش کالری لازم برای چربی سوزی

مشکل اصلی این روش قدیمی چربی سوزی

مشکل اصلی در روش ۳۵۰۰ کالری عدم توجه به یک نکته اساسی است. اینکه بدن انسان، خود را با شرایط کاهش وزن سازگار می‌کند. این امر باعث می‌شود تا اثرات کاهش میزان کالری دریافتی به حداقل برسد. همان طور که می دانید با کاهش وزن بدن، ساز و کار متابولیسم آن دستخوش تغییرات می شود. به همین دلیل است که در اکثر افراد با گذشت زمان از شروع این برنامه، سرعت کاهش وزن‌شان روز به روز آهسته تر می شود.

مشکل اصلی این روش قدیمی چربی سوزی

چربی سوزی کار سختی است

عدد ۷۰۰۰ کالری برای کاهش در رژیم غذایی مصرفی می‌تواند ترسناک باشد. و شما را نسبت به این برنامه ناامید سازد. اما نکته این است که باید تمرکز تان را بر روی اهداف خود گذاشته و قدم در مسیر متناسب بگذارید.
به طور مثال شما صرفا به دنبال کاهش چند کیلوگرم از وزن خود و رسیدن به یک بدن تابستانی با درصد چربی پایین هستید. قطعا مسیر آسان تر همان پیروی از قانون ۳۵۰۰ کالری می تواند باشد. دلیل این موضوع این است که در چند هفته ابتدایی کاهش میزان کالری دریافتی خود و قبل از ایجاد سازگاری میان بدن و این برنامه به هدف خود خواهید رسید. ولی برای برنامه های طولانی مدت این برنامه پیشنهاد نمی شود.

چربی سوزی کار سختی است

منبع مقاله

کتاب بزرگ بدنسازی از نیک اوانس

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.