بیوگرافی آرش رهبر

آرش رهبر در تاریخ ۹ آذر ۱۳۵۹ (۱۹۸۰) در تهران چشم به جهان گشود. یک ساله بود که به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. در کودکی به ورزش رزمی روی آورد ولی موفقیت چندانی بدست نیاورد. در ۱۳ سالگی با مطالعه درباره آرنولد، هالک و استالونه به بدنسازی علاقه مند شد.

در ۱۶ سالگی با کمک مطالعات خود و بدون داشتن استادی شروع به تمرین بدنسازی کرد. آرش چندین سال با هفته ای ۶ روز تمرین و ۶ وعده غذا بدنسازی را ادامه داد و در مسابقه ای هم شرکت نکرد. و اولین بار درسال ۲۰۱۴ تصمیم به مسابقه و آغاز دوران حرفه ای خود گرفت.

شگفتی سازی آرش رهبر در سال ۲۰۱۶

آرش توانست با شایستگی در مسابقات حرفه ای فیزیک کلاسیک پیتسبورگ قهرمان شود. این قهرمانی بلیط حضور در مستر المپیا برای او بود. او با نایب قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۱۶ استعداد و پشتکار خود را در بالاترین سطح بدنسازی دنیا به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۱۷ در مستر المپیا چهارم شد. در ۲۰۱۸ نایب قهرمان آرنولد کلاسیک شد و سلفی آرنولد با او باعث خبرسازی گسترده ای برای او بود. در سال ۲۰۱۸ علیرغم موفقیت در آرنولد کلاسیک نتوانست در المپیا موفق باشد و به پنجمی بسنده کرد.

ضروری ترین مکمل ها از نظر آرش رهبر برای یک بدنساز چیست؟

پاسخ آرش رهبر :

غذا را در درجه اول هیچوقت فراموش نکنید. ولی کراتین مکمل کارساز و خوبیه که باعث افزایش قدرت میشه. در نتیجه کمک میکنه تا بتونید راحت تر و سنگین تر وزنه بزنید. آمینو، گلوتامین و خیلی از مکمل های دیگر هم هستند. اما بیشتر از ۲۰٪ نمیتونن در پیشرفت شما تاثیر بزارن. شما باید غذا و تمرینتون ۱۰۰٪ باشه. و حداقل ۸ ساعت در روز بخوابید تا پیشرفت کنید. کسایی که این سوال هارو راجع به مکمل ها میپرسن غذا ، تمرین و خوابشان کامل نیست. و دنبال یک میانبر هستند.

ضروری ترین مکمل های برای یک بدنساز از نظر آرش رهبر

من هیچوقت نشده که تاحالا یک وعده از غذام از دست بره. وقتی از وعده غذاییم چند ساعت میگذره‌ ناراحت میشم. میگم چرا غذامو نخوردم من این کارو به مدت ۱۵ سال انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که یک ورزشکار در وهله اول باید به فکر غذاش باشه.

چه مکمل هایی را برای تازه کارها پیشنهاد می دهید؟

پاسخ آرش رهبر :

همان طور که گفتم غذا به همراه تکنیک خوردن مهترین ترین عامل هستش. به مکمل ها زیاد توجه نداشته باشین. بهترین چیزی که میشه در حین تمرین استفاده کرد آبه. چرا میخواین معده تون رو با مکمل پر کنید و جلوی جذب غذا رو بگیرین. مکمل هایی که من میخورم خوبن. ولی اگر به همراه تمرین و تغذیه خوب نباشه فایده نداره. شما باید این ۳ عامل اصلی یعنی تغذیه، تمرین و خواب خوب را در کنار هم داشته باشین.در این صورت می تونین با مصرف مکمل ۲۰ تا ۳۰ درصد روند پیشرفت رو بالا ببرید.

پیشنهاد آرش رهبر به تازه کارها برای مصرف مکمل

چه عضلاتی رو باهم تمرین دهیم؟

پاسخ آرش رهبر : 

اگر امروز پا بزنید و فرداش بیاین یک عضله بزرگ و سنگین رو تمرین بدین عضلات پاتون خوب ریکاوری نمیشه و غذا هایی که خوردین به خوبی‌ جذب عضله نمیشه. این رو بدونید که در فرایند ریکاوری و عضله سازی باید وقت بزارید، باید اجازه بدین عضله به خوبی ترمیم بشه. ما وقتی یک عضله رو تمرین میدیم چندین روز طول میکشه که اون عضله خودشو بازسازی کنه.

نظر آرش رهبر درباره نحوه تمرین دادن عضلات

شما وقتی یک جا از بدنتون زخم میشه باید ببندینش و استراحتش بدین، نباید هی بهش دست بزنید، تا زودتر خوب شه. به عضله هم‌ باید به همین شکل فرصت بدین. شما وقتی۲ تا ۳ روز پیش یک عضله رو تمرین دادین و دوباره امروز هم تمرینش میدین، جلوی پیشرفت و ریکاوری و رشد عضله رو می گیرید. سعی کنید عضلات بزرگ رو در یک روز باهم تمرین ندهید.

الان من سینه و بازو رو با هم تمرین میدم. روز معمولیه و زیاد سنگین نیست اما روز بعدش عضلات زیر بغل رو تمرین میدم که روز سنگین و پر فشاریه. روز بعدش استراحت و روز بعد از استراحت سرشانه و پشت بازو رو تمرین میدم و روز بعدش پا و فردای رو‌ز‌ پا دوباره استراحت می کنم.

منبع مقاله


۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.