کوین لورون

کوین مارک لورون متولد جولای ۱۹۶۴ در رم ایتالیا می باشد. او پدر و مادرش را در جوانی به دلیل سرطان از دست داد. او علاقه زیادی به موسیقی دارد و پس از دوران حرفه ای نیز به موسیقی برگشته است. بدنسازی را در جوانی با تاثیر گرفتن از پسر عموی خود آغاز کرد. سال ۱۹۹۱ آغاز دوران حرفه ای کوین بود. خیلی ها از او به عنوان بهترین سرشانه تاریخ یاد می کنند. به اعتقاد خیلی از افراد با وجود حریفان سختی مثل رونی کلمن، جی کاتلر و .. نتوانست به  جایگاه واقعی خود دست یابد.

قهرمانی در آرنولد کلاسیک و نایب قهرمانی در مستر المپیا بهترین عناوین این اسطوره خوش چهره بدنسازی بوده است. پس از چندین نایب قهرمانی در زمان اوج دوریان یتس، کوین در سال ۲۰۰۳ از مسابقات حرفه ای کنار کشید و دوباره به هنر و موسیقی پرداخت.

توصیه های کوین لورون در مورد سوالات تمرینی و تغذیه

با ما همراه باشید تا در این مقاله مروری داشته باشیم بر توصیه های کوین لورون قهرمان بدنسازی جهان به بعضی از سوالات متداول رشته بدنسازی که شاید به مانند بسیاری دیگر از ورزشکاران، ذهن شما را نیز درگیر خود کرده باشد.

در دوران رژیم معمولا از چه غذاهایی استفاده می کردی؟

کوین لورون : من همیشه در رژیم غذایی خودم از ماهی که اکثرا از نوع فِلاوِر (flower) بود استفاده می کردم. میزان بالای پروتئین موجود در این نوع از ماهی بسیار عالی بود. در کنارش روش پخت سریع و آسونش باعث شد تا تبدیل به انتخاب اولم بشه. من در کنارش سبزیجات مختلف و کمی برنج قهوه ای هم مصرف می کردم. این وعده ای بود که من اکثر مواقع در طول مدت زمان رژیم خودم میخوردم. البته که مواد غذایی دیگری هم وجود داشت. که آنها را به همراه ویتامین های مورد نیاز و مکمل های تغذیه ای استفاده می کردم.

در دوران رژیم معمولا از چه غذاهایی استفاده می کردی؟

من ۳ روز وقت تمرین دارم و میخوام بازوی حجیمی داشته باشم. توصه های کوین لورون برای من چیه؟

کوین لورون : اول از همه باید بگم که حتما روزانه ۵ وعده غذا داشته باش. برای تقسیم بندی تمرین عضلات در طول هفته هم پیشنهادم اینه که عضلات سینه و پشت بازو رو یک شنبه، زیربغل و جلوبازو رو چهارشنبه و جمعه رو هم به تمرینات پا و سرشانه اختصاص بدی. یکی از نکات مهم اینه که نباید تمام تمرکزت رو خرج تمرینات بازو کنی و حواست به بقیه عضلات بخصوص پا هم باشه. تو باید حتما تمرینات پا خوبی انجام بدی تا بدنت توان رشد بیشتری کسب کنه. همیشه این موضوع رو هم در نظر داشته باش که در روز تمرین بازو، میزان فشار و نوع تمرینت باید متفاوت باشه تا عضله به چالش کشیده بشه و در نتیجه رشد بیشتری رو شاهد باشی.

من ۳ روز وقت تمرین دارم و میخوام بازوی حجیمی داشته باشم. باید چه کاری انجام بدم؟

شاید به نظرت برای رشد بیشتر عضله دلخواهت بهتر باشه که تعداد روزهای تمرین رو افزایش بدی ولی نکته اساسی اینه که عضلات کوچک که مکمل عضلات بزرگتر هستند در روزهای مختلف تمرینی فشار روشون وجود داره در حالیکه اونها هم به یک زمان کافی برای ریکاوری نیاز دارن. پس حواست باید باشه که عضله هدف در کنار تمرین با فشار مناسب، حتما از استراحت کافی هم برخوردار باشه.

آیا انجام تمرینات هوازی در نوبت صبح باعث تحلیل رفتن عضلات می شود؟

کوین لورون : از نظر من تنها چیزی که باعث تضعیف بافت عضلانی شما میشه خواب نامناسب و تغذیه اشتباهه. شما باید به تغذیه توجه ویژه ای داشته باشید. تا از شر چربی ها خلاص بشید. شما با انجام تمرینات هوازی به تقویت سیستم تنفسی و افزایش میزان سوزانده شدن کالری کمک میکنید. که البته  میزان فشار این تمرینات باید از توازن مناسبی با شرایط شما برخوردار باشه. توی انجامش زیاده روی ‌نکنید. پیشنهاد من انجام روزانه تمرینات هوازی در نوبت صبح و به مدت زمان ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است. در طول روز هم حتما حواستون به میزان دریافت کالری، کربوهیدرات، چربی و پروتئین باشه. تا بهترین نتیجه ممکن رو بگیرید و داشتن حداقل ۵ الی ۷ وعده غذایی در طول روز رو هم به هیچ وجه فراموش نکنید.

آیا انجام تمرینات هوازی در نوبت صبح باعث تحلیل رفتن عضلات می شود؟

منبع مقاله


۳ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • با سلام و عرض خسته نباشید..
    تزریق استروئید ها و حفظ عضله ی ساخت شده امکان پذیر است .
    منظورم اینه که پس از گذر یک دوره میشود عضله را تا ماه های بعد حفظ کرد؟

    پاسخ
    • سلام نه بعد گذشت چند ماه اروم اروم وزنت میریزه ولی حجم و چگالی ای که بدست اوردی یه حدودیش باقی میمونه من طبق تجربه خودم میگم (استروید مصرف نکن) تخمات کوچیک میشه موهات میریزه خیلی عوارض داره اگه نمیخای مسابقه بدی و داری فقط برای تناسب اندام ورزش میکنی سمتش نرو نرو نرو نرو پشیمون میشی

      پاسخ
  • متولد بالتیمور در ایالت مریلند. رم کجا بود دیگه

    پاسخ

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.