رونی کلمن بدنساز حرفه‌ای آمریکایی که در بین بدنسازان به پادشاه معروف است. او با کسب هشت عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا در کنار لی هنی و بالاتر از آرنولد شوارتزنگز و فیل هیث رکورددار این مسابقات تلقی می‌شود. بسیاری از کارشناسان این قهرمان تکرار نشدنی را برترین بدنساز تاریخ این رشته می‌دانند. این قهرمان نامدار بعد از دوران بازنشستگی دچار عارضه‌های زیادی شد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. پشتکار ، پایبندی به تغذیه و سختکوشی در تمرینات از بارزترین خصوصیات این قهرمان است.

خانواده و زن رونی کلمن

Ronnie coleman در سال ۱۹۹۸ در نمایشگاه محصولات ورزشی پاریس با همسر اولش آشنا شد. اولین زن رونی کلمن یک تمرین دهنده دو رگه لبنانی فرانسوی بنام روآیدا کریستین آچکار بود. رونی در تاریخ ۲۸ دسامبر سال ۲۰۰۷ در شهر بیروت با وی ازدواج کرد. آنها خیلی زود از یکدیگر جدا شدند و رونی بعدا دوباره ازدواج کرد. وی در آرلینگتون ایالت تکزاس با یک تمرین دهنده آمریکایی بنام خانم سوزان ویلیامسون ازدواج کرد. تاریخ ازدواج رونی کلمن ۱۱/۰۴/۲۰۱۶ می باشد. این دو تا کنون با هم زندگی می کنند و چهار فرزند دارند. همسر رونی کلمن زندگی با او را بسیار جذاب می‌داند.

عکس زن رونی کلمن

بیوگرافی رونی کلمن در ورزش حرفه ای

بیوگرافی رونی کلمن به دو بخش زندگی خصوصی و ورزش حرفه‌ای تقسیم می‌شود که در این مقاله هر دو را بصورت کامل بررسی می‌کنیم. رونی در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه فارغ التحصیل شد. وی در همان سال به نیروی پلیس پیوست. وی در نیروی پلیس مشغول به کار بود که همکارش پیشنهاد حضور در باشگاه مترو فلکس که متعلق به برایان دابسون است را به او داد. رونی با حضور مداوم در باشگاه و انجام تمرینات فشرده بدنسازی توانست در سال ۱۹۹۰ به اولین قهرمانیش دست یابد. قهرمانی در دسته سنگین وزن در مسابقات آماتوری مستر تکزاس بود که این قهرمان تکرار نشدنی را به دنیای حرفه ای وارد کرد. بی شک پیشنهاد گوستاوو آرتولو (همکاری در نیروی پلیس) به رونی در رابطه با ورود به دنیای ورزش یکی از پیشنهادات فراموش نشدنی در دنیای ورزش است. همین پیشنهاد به ظاهر ساده تحول بسیار بزرگی در دنیای قهرمانان پرورش اندام ایجاد کرد.

تمرینات سخت رونی کلمن

عمل جراحی و بیماری Ronnie coleman

بیماری رونی کلمن بسیار مورد توجه است. وی تا کنون ( ۲۰۲۱ ) سیزده بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است . مهم ترین آسیب وارده به این ورزشکار در ناحیه لگن اوست. پزشکان معالج وی عدم استراحت او را عامل تشدید این آسیب می دانند . این در حالیست که خود او اینچنین نمی داند.

تصاویر رونی کلمن

پرطرافدارترین تصاویر و عکس رونی کلمن در مسابقات مختلف را می توانید در این سایت مشاهده فرمایید. این تصاویر از صفحه  اینستاگرام رونی کلمن برداشته شده است.

عکس رونی کلمن با آرنولد

برنامه غذایی رونی کلمن

برنامه غذایی رونی کلمن(که آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید) یک برنامه بسیار دقیق بود. بطوریکه این قهرمان روزانه ۶ وعده غذا می‌خورد. از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ بامداد مشغول به تمرین و تغذیه می‌شد. وی در هر روز به طور تقریبی بیش از ۵۵۰۰ کیلو کالری دریافت می‌کرد. این میزان برابر است با دریافت روزانه ۶۰۰ گرم پروتئین ، ۴۷۵ گرم کربوهیدرات و ۱۵۰ گرم چربی. بطور میانگین او در هر وعده ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف می‌کرد. وی همیشه به این برنامه غذایی هدفمند پایبند بود. رونی در رابطه با برنامه غذاییش می‌گوید: خوردن این حجم غذا شاید برای دیگران سخت باشد ولی برای من خیر. دیگر عادت دارم که تقریبا روزانه شش وعده غذا بخورم. خوردن این حجم از غذا به نوعی سخت است بنابراین مجبورم نیمه شب برای غذا خوردن از خواب بیدار شوم، غذا بخورم و دوباره بخوابم.

نمونه برنامه غذایی رونی کلمن

تمرینات رونی کلمن

شما هم دوست دارید در رابطه با تمرینات رونی کلمن بیشتر بدانید؟ تمرینات پا رونی کلمن هنوز همگان را حیرت زده می‌کند. این اسطوره بدنسازی تمرینات خود را با جدیت و پشتکار پیگیری می‌کرد. بطوری که رکورد پرس پا رونی کلمن ۱۰۰۰ کیلوگرم است. ناگفته نماند که رکورد حرکت اسکوات هالتر از پشت وی نیز ۴۵۰ کیلوگرم می‌باشد. برنامه بدنسازی رونی کلمن یک برنامه تمرینی، معمولا بر اساس پنج روز تمرین در هفته بود. وی دو روز آخر هفته را نیز به ریکاوری و استراحت دادن عضلات اختصاص می‌داد. او رمز موفقیت خود را سخت کوشی و استمرار در انجام تمرینات می‌داند.

قهرمان جاودانه رونی کلمن

فیگور گیری رونی کلمن

یکی از تصاویر رونی کلمن بدن عضلانی

رونی کلمن در ایران

سفر کلمن به ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی معادل با تاریخ دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ انجام شد. هدف رونی کلمن در ایران برگزاری یک سمینار آموزشی بود که در همین زمان نیز شبکه خبر یک مصاحبه زنده در رابطه با ورزش بدنسازی با او داشت. اما بنا به دلایل نامعلومی این سمینار که قرار بود در برج میلاد برگزار شود لغو شد. در این سفر رونی کلمن به بهشت زهرا و بر سر مزار مصطفی مازح حاضر شد و بدون برگزاری سمینار آماده ترک ایران شد. هنگام خروج از ایران Ronnie coleman حاضر به دریافت مبلغ هفده هزار دلار دستمزدش نشد و تنها پنج هزار دلار هزینه سفر را دریافت نمود. وی در این باره گفت : آن دستمزد برای برگزاری سمینار بود. من سمیناری برگزار نکرده‌ام که دستمزد آن را بگیرم. فقط هزینه سفر حق من است که مبلغ پنج هزار دلار می‌باشد.

افتخارات رونی کلمن

  1. قهرمانی مستر المپیا هشت بار
  2. قهرمان آماتوری تکزاس
  3. قهرمان آماتوری جهان
  4. مسابقات حرفه ای کانادا دو مرتبه
  5. جایزه بزرگ آلمان
  6. جایزه بزرگ روسیه سه مرتبه
  7. جایزه بزرگ انگلیس سه مرتبه
  8. مسابقات حرفه ای رم دو مرتبه
  9. مسابقات حرفه ای تورنتو
  10. مسابقات حرفه ای هلند دو مرتبه
  11. مسابقات حرفه ای نیوزلند
  12. مسابقات شب قهرمانان

بازنشستگی Ronnie coleman

پس از دوران طلایی حضور این اسطوره در عرصه قهرمانی، بالاخره روز خداحافظی فرا رسید. روزی که عاشقان این ورزش و ورزشکار هرگز از یاد نخواهند برد. رونی در سال ۲۰۰۷ قبل از شرکت در آخرین مسابقه مستر المپیا از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد. جملات خداحافظی رونی که در میان بهت و حسرت طرفدارانش گفته شد را در ادامه می خوانیم.
” این افتخارات در مسابقات مستر المپیا برای من کافی است. این آخرین باری است که بر این صحنه (استیج مسابقات) قدم می گذارم. می‌خواهم از خداوند، خانواده و عزیزانم، دوستانم و تمام کسانیکه در طول این مدت از من حمایت کرده‌اند تشکر کنم.”

بازنشستگی کلمن شروع اتفاقات جدیدی برای وی بود. او شرکت تولید مکمل‌های ورزشی و غذایی خود را در ایالت متحده امریکا با برندی بنام خودش افتتاح کرد. وی برای رشد دادن شرکتش در بسیاری از نمایشگاه‌ها شرکت می‌نمود. طرفداران او هم می‌توانستند با حضور در این نمایشگاه‌ها وی را از نزدیک ببینند. این محبوبیت باعث رشد بهتر شرکتش که محصولات باکیفیتی نیز ارائه می‌کرد شد. البته در این بازنشستگی، رونی روزگار سختی هم داشت. عمل‌های جراحی سخت و طاقت فرسا به دلیل آسیب‌های جدی در دوران ورزش حرفه‌ای. در رابطه با این آسیب‌ها همچنان نکات تاریکی وجود دلرد. هنوز نمی‌توان با قطعیت دلیل این آسیب‌ها را عنوان کرد. شاید معروفترین عمل جراحی وی در سال ۲۰۱۶ باشد که طی یازده ساعت، هفت عمل بر روی او انجام شد. او عقیده داشت دستاوردهایش به عنوان یک ورزشکار بسیار با ارزش بوده است. تا جاییکه که در جواب سوالی مبنی بر احساس پشیمانی برای ورزش سنگین، با لحنی پر طنین گفت .: من احساس پشیمانی دارم ؟ اگر به گذشته برگردم چیزی را تغییر می دهم ؟ “بله، به جای دو مرتبه اسکوات ۳۵۰ کیلوگرم ، چهار مرتبه انجام میدم.”

سایز اندام رونی کلمن

قد179 سانتیمتر
وزن مسابقاتی133.5 کیلوگرم
وزن خارج مسابقات140 کیلوگرم
دور بازو61.2 سانتیمتر
دور سینه148.2 سانتیمتر
دور شکم90 سانتیمتر
دور ران86 سانتیمتر
دور ساق پا 52.5 سانتیمتر

منبع مقاله

|| wikipedia.org || IFBB.com || isna.ir || MrOlympia.com

۸ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • سلام ، دقیقا چرا رونی کلمن فلج شد؟

    پاسخ
    • چون امثال تو فوضولی کردن

      پاسخ
      • شعور چیزی است که هر کسی ندارد

        پاسخ
      • آرش نگهبانی
        سپتامبر 12, 2023 3:43 ب.ظ

        قطعا که رونی کلمن بی تکراره ولی ایا میشه دلیل اسیب هارو ورزشی دونست (چطوریه مگه میشه یا کسی دیده نمک گندیده؟ ورزش خودش دلیل سلامتیه یا میشه گفت؟سلامتی زیادی مریضی میاره؟نه قطعا نمیشه اما همه چیز در مورد همه کس یکسان نیست و دقیقا همین مورده که انسان رو متمایز از دیگر موجودات میکنه.در مدرد رونی کلمن میشه گفت (از قضا سرکه انگبین صفرا فزود)معنیش و اینکه چی گفتم رو وقت بذارین خودتون پیدا کنین ممنونم از گرون فیت

        پاسخ
      • سلام و ارادت
        دلیل عمل های پی در پی کلمن چی بود؟

        پاسخ
  • ابوالفضل
    مارس 23, 2023 2:40 ب.ظ

    برنامه تمرینی رونی کلمن چی بود

    پاسخ

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.