بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان را می شناسید؟

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چیست؟ اگر شما فرق بین پروتئین وِی و کازِئین را نمی دانید به احتمال زیاد یک ورزشکار مبتدی می باشید. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که ما در کنارتان هستیم. ما با شماییم تا اولین گام هایتان را برای شناخت مکمل های مفید و مورد نیاز بردارید.

دنیای مکمل های غذایی بسیار گسترده است. انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان نیاز به دانش کافی دارد. شما برای شروع ورزش و داشتن بدنی سالم و قوی، نیازی به شناخت دقیق و مصرف بیش از حد آنها ندارید.

برای شروع ۷ نوع از مکمل های کارآمد را که می توانند در پیش برد اهداف ورزشی تان به شما کمک کنند را به صورت اجمالی معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان

مکمل هایی که در این قسمت معرفی خواهیم کرد شامل موارد زیر است:

کراتین – پروتئین وِی – اِچ اِم بی (HMB) – آرژِنین – گلوتامین – مولتی ویتامین – روغن ماهی (اُمگا ۳)

۱- آیا کراتین بهترین مکمل بدنساز مبتدی می باشد؟

کراتین یک مکمل غذایی است. این مکمل انرژی ناگهانی مورد نیاز برای انقباض های عضلات در حین انجام تمرینات بدنسازی را تامین می کند. همچنین مصرف این مکمل موجب بیشتر شدن ذخایر آب در عضله و افزایش قدرت آن ها می شود. که در نهایت باعث بهبود فرآیند رضد عضله می شود. کراتین را می توان یکی از موارد بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان می باشد.

کراتین

دوز مناسب دریافت کراتین :

به میزان ۳ الی ۵ گرم قبل و بعد از تمرین قابل استفاده است

۲- پروتئین وی | بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان ؟

پروتئین وی را می توان مکملی برشمرد که هر ورزشکاری به آن نیاز دارد. این پروتئین پودر آب پنیر است که به عنوان یک پروتئین زود هضم، اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت پروتئین عضله را در مهم ترین ساعات یعنی قبل و بعد از تمرین فراهم می کند. پروتئین وی یکی از بهترین مکمل ها برای ورزشکاران مبتدی می باشد.

پروتئین وی از مکمل های پرکاربرد برای افراد مبتدی و حرفه ای

دوز مناسب دریافت پروتئین وی :

به میزان یک وعده حدود ۲۰ الی ۴۰ گرم قبل و بعد از تمرین قابل دریافت است.

۳- اچ ام بی (HMB)

اچ ام بی یکی از بهترین مکمل های غذایی جهت مصرف توسط افراد آماتور و تازه کار می باشد. که از متابولیت های مکمل لوسین یکی از اجزای تشکیل دهنده آمیتو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار یا همان BCAA می باشد.

مصرف اچ ام بی علاوه بر جلوگیری از ریزش عضلات آن ها را تشویق به رشد می کند. همچنین به فرآیند چربی سوزی در بدن نیز کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که میزان تاثیر این مکمل در ورزشکاران تازه کار نسبت به آن هایی که از سابقه تمرینی بیشتری برخوردار هستند به مراتب بیشتر می باشد.

اچ ام بی (HMB) مکملی که ورزشکاران مبتدی استفاده می کنند

دوز مناسب دریافت اچ ام بی :

به میزان ۱ الی ۳ گرم همراه صبحانه، قبل از تمرین، بعد از تمرین و قبل از خواب قابل دریافت است.

۴- آرژنین

آرژنین یک اسید آمینه است. این اسید آمینه به آسانی به نیتریک اکساید که در فرآیندهای داخل بدن دخیل می باشد، شکسته می شود. مهم ترین فایده ای که مصرف این مکمل برای شما دارد، گشاد شدن عروق است. به دنبال مصرف آرژنین جریان خون در عضلات افزایش می یابد. که موجب تغذیه بهتر عضلات و بالا رفتن میزان اکسیژن رسانی به آن ها می شود. همچنین مصرف این مکمل می تواند سطح هورمون رشد را نیز افزایش دهد.

آرژنین مکملی برای ورزشکاران مبتدی

دوز مناسب دریافت آرژنین:

به میزان ۳-۱ گرم در چند وعده مثل صبح، قبل تمرین و قبل از خواب قابل استفاده است.

۵- گلوتامین

گلوتامین یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه قابل یافت در بدن انسان است. که علاوه بر اهمیت فراوان در بهبود فرآیند رشد عضلات موجب تضعیف مواد شیمیایی ناشی از خستگی تمرین می شود. این مکمل با بالا بردن سطح آمادگی جسمانی باعث می شود شما زمان بیشتری را صرف انجام تمرینات کنید. علاوه بر این گلوتامین موجب بهبود پروسه هضم طبیعی و عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

گلوتامین مکملی که ورزشکاران مبتدی استفاده می کنند

دوز مناسب دریافت گلوتامین :

به میزان ۲ الی ۳ گرم در ابتدای مصرف و به افزایش آن تا ۵ گرم که در صبح، قبل از تمرین، بعد از تمرین و قبل از خواب قابل استفاده است.

۶- مولتی ویتامین

برای انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان یا  افراد حرفه ای، مولتی ویتامین گزینه خوبی است. مصرف مولتی ویتامین ها برای تمامی سطوح ورزشکاران اعم از مبتدی و پیشرفته ضروری می باشد. برای ساختن عضلاتی قوی نیاز به مقادیر کافی از ویتامین ها و مواد غذایی می باشد. شما حتی در صورتی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید باز هم نیاز دارید که به صورت جداگانه مولتی ویتامین مصرف کنید زیرا میزان ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی به دلیل شیوه های نوین کشاورزی کاهش یافته است. همچنین فشاری که انجام تمرینات سخت بدنسازی به بدن وارد می کند باعث تخریب و دفع مقادیری از این ویتامین ها و مواد معدنی می شود.

مولتی ویتامین مورد نیاز ورزشکاران مبتدی و حرفه ای

دوز مناسب دریافت مولتی ویتامین :

به میزان یک وعده (براساس مولتی ویتامین ای که تهیه شده) یک یا دو بار در روز همراه غذا قابل استفاده است.

۷- روغن ماهی (امگا ۳)

مکمل های غذایی روغن ماهی (امگا ۳) از سه اسید چرب آلفا-لینولنیک اسید (ALA)، ایکوزا پنتانوئیک اسید(EPA) و دوکوزاهگزائنوئیک اسید (DHA) تشکیل شده است. مصرف این مکمل موجب کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و جلوگیری از سکته مغزی می شود. همچنین وجود این اسید های چرب از تخریب عضلات جلوگیری و به بازسازی و رشد آن ها نیز کمک می کند. این ها در کنار بهبود فرآیند بازسازی مفاصل و روند چربی سوزی در بدن از جمله فواید مصرف امگا ۳ می باشد.

روغن ماهی (امگا 3)

دوز مناسب دریافت روغن ماهی (امگا۳) :

به میزان ۱ الی ۶ گرم به دو دوز تقسیم شده و همراه وعده های غذایی قابل استفاده است.

میزان مصرف مکمل در بهترین مکمل بدنساز مبتدی

نحوه و میزان مصرف مکمل های غذایی با توجه به شرایط افراد متغیر می باشد. مقدار و زمان ذکر شده برای مکمل های اشاره شده پیرو الگوریتم رایج بدن انسان می باشد.که در چهارچوب های تعیین شده علمی تنظیم شده اند. امکان این موضوع وجود دارد که با توجه به تفاوت ساز و کار بدن افراد مختلف، نحوه و میزان مصرف این مکمل ها نیز متفاوت باشد. لذا قبل از شروع به مصرف حتما با مربی خود مشورت کنید.

منبع مقاله

www.muscleandfitness.com

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.