فواید سبزیجات و ویتامین ها

هر کدام از این مواد فواید و تاثیراتی بر روند بدنسازی شما خواهند گذاشت.فواید سبزیجات ، آب و ویتامین ها شاید مثل پروتئین و کربوهیدرات ها بازگو نشده باشد.

در این مقاله شما را به صورت مختصر با آن ها آشنا خواهیم کرد.

معرفی ویتامین ها و مواد معدنی

جدا از فواید سبزیجات ،ویتامین ها و مواد معدنی بعنوان ریز مغذی ها برای بدن لازم هستند. این مواد وظایف زیادی در بدن ایفا میکند و کمبود آنها موجب بیماری میشود. یک رژیم غذایی متعادل و خوب باید تمام ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. اگر به یک برنامه ورزشی سفت و سخت میپردازید به مقداری مواد ریز مغذی اضافه مخصوص نیازمندید. ساده ترین راه برای اجتناب از کمبود مصرف روزانه، مصرف مولتی ویتامین و مکمل های مواد معدنی است. با این وجود، در مورد تاثیر بعضی از ریزمغذی ها مانند ویتامین E,B,C و کلسیم در ورزش های منظم بایستی بطور خلاصه بحث شود.

معرفی ویتامین ها و مواد معدنی

فواید ویتامین ها و مواد معدنی

گروه ویتامین های B در متابولیسم و ایجاد انرژی اهمیت فراوان دارد. ویتامین C نقش مهم در بازیافت و بهبود نسوج عضلانی دارد و درد های ناشی از ورزش را به حداقل میرساند. ویتامین C و E انتی اکسیدان های قوی هستند. ویتامین E ایمنی بدن را تقویت نموده و از ضرر های ناشی از ورزش پیشگیری میکند. مصرف این ویتامین به مقدار ۴۰۰ IUS در روز مفید است. کلسیم برای استحکام استخوان ها لازم است مقدار مصرف روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است.

فواید ویتامین ها و مواد معدنی

فواید سبزیجات

سبزیجات غذای کم کالری سالمی هستند. فواید سبزیجات این است که آنها منبع اصلی پروتئین و مواد قندی به حساب نمی آیند، اما باید در دو وعده از غذایتان از آنها استفاده کنید. فایده اول آنها این است که دارای فیبر زیادی بوده و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان هستند. مهمترین آنها عبارتند از کلم بروکلی، هویج، اسفناج، کاهو،گوجه فرنگی، خیار، نخود فرنگی، کلم و قارچ.

فواید سبزیجات

سبزیجات خود را بصورت تازه تهیه کنید و از مصرف کنسرو شده آنها خودداری کنید.

فواید آب

در کنار فواید سبزیجات ، آخرین و مهمترین ماده در لیست غذایی آب است. بدن شما از ۶۰ الی ۷۰ درصد آب تشکیل شده و این آب برای زندگی و حفظ سلامتی لازم است. آب در کاهش وزن، سلامت دستگاه گوارش، دفع سموم از بدن، جلوگیری از گرفتگی عضلات و… کمک میکند. یادتان باشد که حداقل در روز ۳الی۴ لیتر آب مصرف کنید. آب برعکس بیشتر نوشیدنی ها، عاری از کالری است.

فواید آب

منبع مقاله

تیم تولید محتوای فیت شیم

۲ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.