بیت الله عباسپور بدنساز ایرانی که از مفاخر این رشته ورزشی به حساب می آید. ورزش بدنسازی ایران در جهان به واسطه بزرگانی نظیر وی شناخته شد. این ورزشکار که در عرصه بین الملل به نام Baito شناخته می شود، سال ۱۳۹۴ دیده از جهان فرو بست.

بیماری و مرگ بیت الله عباسپور در بیمارستان

در سال ۱۳۹۳ بود که خبر ابتلای بیت الله به بیماری التهاب رگ عنوان شد. این بیماری نادر یک نفر از پانزده میلیون نفر را درگیر می‌کند. شهریور ماه بیت الله عباسپور در بیمارستان آتیه تهران بستری شد و نهایتا در سوم شهریور ماه ۱۳۹۴ جان به جان آفرین تسلیم کرد. بیت الله عباسپور علاوه بر ورزشکار حرفه‌ای بودن، دانش آموخته رشته حقوق قضایی نیز بود. از وی یک فرزند دختر به یادگار مانده است. گفتنی است که خانواده مرحوم عباسپور از عدم پیگیری احوال ایشان در بیمارستان و بازماندگانش بعد از فوت، دلگیر هستند.

تصویر سیاه و سفید بیت الله عباسپور

دوران کودکی و نوجوانی و آغاز فعالیت حرفه ای ، بیوگرافی بیت الله عباسپور

بیوگرافی بیت الله عباسپور بسیار جالب توجه است. هنگامی که وی دو ساله بود، در پی جنگ ایران و عراق بهمراه خانواده از محل تولدش « بیجار » به « ماهدشت کرج » مهاجرت نمود. بیت الله عباسپور در نوجوانی در وهله اول به ورزش فوتبال مشغولیت داشت و در سطح آموزشگاهی فعالیت می کرد. در کنار فوتبال ، یوگا را نیز دنبال می کرد. وی در حین مسابقات فوتبال دچار آسیب دیدگی شد و برای تقویت عضلات خود مدتی به انجام تمرینات بدنسازی با وزنه پرداخت. در سال ۱۳۷۴ و بعد از این تمرینات بود که به پیشنهاد عمویش با ثبت نام در باشگاه بدنسازی به این رشته روی آورد. از بدو ورود بیت الله به باشگاه به دلیل داشتن بدنی با عضلات ورزیده مورد توجه مربی آن زمان آن باشگاه « حسین حسینی » قرار گرفت.

این ورزشکار گرانقدر در سوم شهریور ماه ۱۳۹۴ در بیمارستان آتیه چشم از جهان فرو بست. مدفن وی در امامزاده بی‌بی سکینه واقع در ماهدشت کرج می‌باشد.

افتخارات حرفه ای

  1. ۲۰۱۲ ورود به دنیای حرفه‌ای
  2. ۲۰۱۲ مسابقات فیبو پاور آلمان مقام چهارم
  3. ۲۰۱۲ مسابقات مستر اروپا (اسپانیا) مقام سوم
  4. ۲۰۱۳ مسابقات نوردیک پرو (فنلاند) مقام اول
  5. ۲۰۱۳ مسابقات مستر المپیا (لاس وگاس) هفدهم مشترک
  6. ۲۰۱۴ مسابقات آرنولد کلاسیک (برزیل) نهم
  7. ۲۰۱۴ مسابقات حرفه‌ای سوپر نمایش اروپا (دالاس) چهارم
  8. ۲۰۱۴ مسابقات حرفه‌ای نیویورک سوم
  9. ۲۰۱۴ مسابقات حرفه‌ای تامپا پنجم
  10. ۲۰۱۴ مسابقات مسترالمپیا ردهٔ بدنسازان ۲۱۲ پوندی پنجم
  11. ۲۰۱۴ مسابقات حرفه‌ای گرند پریکس (سئول) سوم

افتخارات بیت الله عباسپور

  1. ۲۰۰۰ مسابقات کشوری در وزن ۷۰ کیلو کسب مقام دوم در بیست و یک سالگی
  2. ۲۰۰۳ قهرمانی در انتخابی تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشوری در وزن ۷۰ کیلوگرم
  3. ۲۰۰۳ کسب مقام نخست مسابقات جهانی IFBB در وزن ۷۰ کیلو هندوستان
  4. ۲۰۰۵ کسب مقام سوم مسابقات جهانی چین IFBB وزن ۷۵ کیلو
  5. ۲۰۰۷ کسب مقام نخست مسابقات آسیایی چین در وزن ۸۰ کیلو
  6. ۲۰۰۷ مقام چهارم مسابقات جهانی کره در وزن ۸۰ کیلو
  7. ۲۰۰۸ مقام اول مسابقات آسیایی هنگ کنگ در وزن ۸۵کیلو
  8. ۲۰۰۸ کسب مقام غرور آفرین اول مسابقات جهانی بحرین در وزن ۸۰ کیلو
  9. ۲۰۰۹ مسابقات آسیایی تایلند در ۸۵ کیلو مقام دوم
  10. ۲۰۱۰ مسابقات آسیایی تهران در ۹۰کیلو مقام اول
مرحوم بیت الله عباسپور بر روی استیج

اولین مسابقه بیت الله عباسپور

بیت الله عباسپور در سن شانزده سالگی در اولین مسابقه خود شرکت کرد. او با تنها شانزده سال سن مقام قهرمانی مسابقات پرورش اندام جوانان کرج را کسب کرد. مربی او در آن زمان « آقای عباس مهدوی » یکی از مربیان قهرمان پرورش اندام آسیا بود . او اولین مقام خود را زیر نظر این مربی کسب کرد .

ورود به دنیای حرفه ای مسابقات

بیت الله در سال ۲۰۱۲ وارد دنیای حرفه‌ای بدنسازی شد.  قبل از آن زمان شش مقام قهرمانی و چندین مقام در دسته‌های وزنی مختلف به دست آورد بود. این قهرمانی‌ها در سطح کشوری ، آسیایی و جهانی بود. وی دومین بدنساز ایرانی بر روی استیج مسابقات مستر المپیا می‌باشد. در سال ۲۰۱۳ به طور مشترک در مکان هفدهم قرار گرفت . بیت الله عباسپور سال ۲۰۱۴ به مقام پنجم مسابقات مستر المپیا جای گرفت . دسته رقابتی بیت الله در مسابقات مستر المپیا دسته  ۲۱۲ پوند بود. بیت الله طلایه‌دار بدنسازان ایرانی در مسابقات مستر المپیاست. بیتو در سال ۲۰۱۳ که به دنیای حرفه ای وارد شد و دنیس جیمز را به عنوان مربی خود انتخاب نمود. بِیتو زیر نظر وی افتخارات زیادی کسب کرد .

فیگور حرفه ای بیت الله

تمرینات بیت الله عباسپور با دنیس جیمز

دنیس جیمز در در رابطه با بیتو می‌گوید:

اولین بار بیتو را در آلمان دیدم. سال ۲۰۱۲ بود. بیتو به دلیل مشکلات ویزا و بلیط هواپیمایش درست یک ساعت قبل از مسابقات به محل رقابت ها رسیده بود. آن رقابت اولین رقابت حرفه‌ای بیت الله عباسپور بود. واقعا تمرینات بیت الله عباسپور فوق‌العاده بود. یادم میاد بعد از مسابقه بود که با هم صحبت کردیم. به او گفتم که بدن بسیار زیبایی دارد. بدن بیت الله واقعا مرا به خود جلب کرده بود. استعداد بدنی زیادی داشت. فرم زیبای بدنش به خوبی روی سکو خودنمایی می کرد. بیتو واقعا یک بدنساز بینظیر بود.

مرحوم بیت الله عباسپور و فلکس لوییس بر روی استیج

منبع مقاله

YJC.ir || wikipedia.org || IFBB.com || MrOlympia.com

۸ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.