فیل هیث ورزشکار حرفه ایِ IFBB که توانسته با مربی گری هنی رامبد هفت دوره پیاپی از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۷ نفر اول مسترالمپیا شود. وی از نظر تعداد قهرمانی پس از لی هنی و رونی کلمن به همراه آرنولد شوارتزنگر رکورددار این مسابقات به حساب می آید.

بیوگرافی کوتاهی از فیل هیث
وی به دلیل انجام عمل ناف مسابقات مستر المپیا سال ۲۰۱۸ را از دست داد. در سال ۲۰۱۹ نیز پس از رقیب سر سخت خود شان رودن ، در جایگاه دوم ایستاد. وی در مسابقاتی که شرکت داشته تا کنون  ۲۱ مرتبه مقام نخست به دست آورده است.مربی او هنی رامبد می باشد که اصالت ایرانی دارد و از سال ۲۰۱۹ مربی هادی چوپان نیز هست.

به نظر فیل هیث عملکرد غذاها مهم هستند نه طعم آنها

چیزی که برای خیلی از بدنسازا مهم هستش اینه که مزه ی غذاها اهمیتی نداره، کارایی و عملکرد غذاها در بدن ضروری هست. این چیزیه که باید باهاش کنار بیاین ،و فکر طعم تو غذاهاتون نباشید. سعی کنید غذاهایی که در طول روز مصرف میکنید رو بشناسید . همینطور بدونید هرچیزی که تو طول روز میخورید چه فایده و چه ضرر هایی برای شما داره . در کنار تمرین خوب شما باید به غذاتون توجه کنید. حتما از وعده های تقلب در رژیمتون استفاده کنید تا تکراری نشه رژیم براتون . شما باید یه ذهن توانمند داشته باشید که به غذاهایی که واستون خوب نیست نه بگه و راهتونو جدی دنبال کنید.

فیل هیث و رژیم غذایی

همیشه در طول روز حواستون به وعده های غذاییتون باشه و فراموشش نکنین. بدن شما باید از مواد غذایی مفید استفاده کنه، و هرچیز خوبی که گیرش میادو جذب خودش بکنه تا کار کنه و پیشرفت کنه. من همیشه هرجا میرم، پیش خودم غذاهامو دارم و همیشه خیالم راحته.

قهرمانی های فیل هیث

۱ . دسته نیمه سنگین و قهرمان قهرمانان مسابقات تازه کاران کلرادو  ۲۰۰۳

۲ . مسابقات NPC

  • ایالت کلرادو دسته نیمه سنگین ۲۰۰۳
  • ایالت کلرادو دسته سنگین وزن و اورال ۲۰۰۴
  • امریکا دسته سنگین وزن و اورالی  ۲۰۰۵
  • جونیور نشنالز دسته سنگین وزن و قهرمان قهرمانان ۲۰۰۵

۳ . مسابقات حرفه ای کلرادو ، رقابتهای حرفه ای نیویورک ، رقابت حرفه ای

۴ . مسابقات بی بی سی کلاسیک ۲۰۰۶

۵ . قهرمان مردان آهنین  IFBB2008

۶ . مسابقات شرو کلاسیک ۲۰۱۱

۷ . هفت قهرمانی پیاپی در مستر المپیای سالهای :  ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ – ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳ – ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱

توصیه او به جوانان و تازه کارها:

خیلی از جوونا میان باهام صحبت میکنند و آرزو قهرمان شدن تو این رشته رو دارن و میخان مثل رونی کلمن و غیره بشن. همیشه از آنها تقلید میکنند که مثل آن قهرمانان بشن، ولی این اشتباهه چون شما باید یک ژنتیک منحصر بفرد داشته باشید و بدنتون توانایی اینهمه پیشرفت رو داشته باشه . همه توانایی قهرمان شدن رو ندارن و باید ژنتیکش رو داشته باشن. به نظر من در درجه اول بچسبین به غذاتون و دنبال یادگیری چیزای جدید باشین .چیز پیچیده ای نیست فقط باید تلاش کنید و یاد بگیرین. در وعده های غذاییتون حتما از پروتئین، کربوهیدرات و چربی استفاده کنید. من ۷  وعده غذا در طول روز استفاده میکنم.

فیل هیث الگوی مناسب جوانان

شما هم باید در طول روز از وعده های غذایی بسیار زیادی استفاده کنید و عالی ترین مواد غذایی رو انتخاب کنید. برای کسانی که دنبال پیشرفت توی این ورزش هستن نباید روزای اول باشگاه به فکر پایین اومدن سریع وزنشون باشن چون درست و علمی نیست، باید کم کم با غذاها و تمرینات درست وزنشون رو بیارن پایین و کم کم عملکرد ورزشیشون رو افزایش و رژیم غذایی خودشون رو شدید تر بکنن. ولی نباید هیچوقت کربو هیدراتتون رو حذف بکنین و خودسرانه رژیم های سخت بگیرید.

فیل هیث در جوانی

غذاهای مصرفی او و توصیه هایی که داره:

من معمولا در وعده های غذاییم از تخم مرغ و سفیده آن استفاده میکنم. از جو در وعده های مختلف غذاییم و غذای مورد علاقم ماهی تیلاپیلا است و سیب زمینی، ماهی واقعا کمک میکنه به شما در ساخت عضله و نازک شدن پوست بدنتون، بعضی از روزهایی که تمرین پا دارم از گوشت استیک به همراه برنج استفاده میکنم. مراقب مصرف میوه ها و قند ها باشین، من بیش از اندازه از قندها میترسم چون هم آب زیر پوستم میاره و هم وزنم رو میبره بالا. همیشه به فکر یادگیری باشین و پیشرفت کنین در هر مسیر، ورزش بهتون کمک میکنه که توی کار و شغلتون هم پیشرفت کنین. توی زندگی یکسری دست انداز ها و مشکلاتی هست اما با قدرت ادامه دهید، و پیشرفت در یک رشته ی ورزشی خیلی میتونه تو زندگیتونم تاثیر بگذاره..

فیل هیث و رژیم غذایی قهرمانی

منبع مقاله

مصاحبه های فیل هیث در شبکات اجتماعی www.youtube.com | www.facebook.com

۳ دیدگاه. همین الان خارج شوید

سوال و یا نظر خود را بنویسید

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تا ساعتی دیگر به شما پاسخ داده میشود. برای دیدن جوابتان به همین صفحه بازگردید.